مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 09:572022-01-27اقتصادي

10 درصد صرفه جویی در آب کشاورزی بحران آب در ایلام را حل خواهد کرد


مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام گفت: اگر 10 درصد از آب مصرفی در حوزه کشاورزی صرفه جویی داشته باشیم، مشکل آب شرب در استان مرتفع می شود.

- علی پوراحمد مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: به دلیل کاهش شدید منابع آب سد ایلام در سال جاری و نبود افق روشنی در خصوص بارش ها، ناگزیر شدیم کشت تابستانه را در شبکه کنجان چم و اراضی پایین دست سد ایلام نداشته باشیم.

وی افزود: حدود 5 درصد منابع آبی صرف تامین آب شرب می شود، 92 درصد منابع آبی در حوزه کشاورزی و کمتر از 3 درصد در حوزه صنعت مصرف می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام تصریح کرد: اگر 10 درصد از آب مصرفی در حوزه کشاورزی صرفه جویی داشته باشیم، مشکل آب شرب در استان مرتفع می شود، لذا اگر یک زمانی مشکل آب شرب داشته باشیم از مصارف بخش کشاورزی کم می شود.

وی با بیان اینکه حوزه صنعت، اشتغال زایی بسیار بالاتری نسبت به کشاورزی دارد، لذا بین صنعت و کشاورزی اولویت از لحاظ اشتغال زایی، با صنعت است اظهار داشت: از سوی دیگر مسائل حوزه کشاورزی نیز با تامین محصولات استراتژیک جامعه مرتبط است و باید در این خصوص تعادلی بین سه حوزه مصارف شرب، کشاورزی و صنعت برقرار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد صرفه جویی در آب کشاورزی بحران آب در ایلام را حل خواهد کرد

10 درصد صرفه جویی در آب کشاورزی بحران آب در ایلام را حل خواهد کرد