مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 14:372022-01-27فناوري

چین در سودای استقرار 13 هزار ماهواره در مدار زمین


چین با افشای برنامه های خود برای پرتاب 13 هزار ماهواره به فضا قصد دارد یک ابرصورت فلکی را تشکیل دهد تا اینترنت قدرتمند 5G را ارائه کند که البته موجب نگرانی هایی از جانب دیگر ابرقدرت ها می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، چین قصد دارد به مانند ماهواره های اینترنتی استارلینک شرکت اسپیس ایکس ، یک ابرصورت فلکی شامل حداکثر 13 هزار ماهواره در مدار نزدیک زمین مستقر کند.

گفته می شود که این اقدام در راستای پشتیبانی از توسعه اینترنت تلفن همراه شبکه 5G در چین است.

جزییات چندانی در مورد این پروژه منتشر نشده است، اما گفته می شود هدف از آن، پر کردن شکاف های موجود در ارتباطات زمینی خدمات رسانی به مناطق روستایی در کشور پهناور چین است.

در کل، هر حرکتی که چین در فضا انجام می دهد، نگرانی هایی را در میان کارشناسان امنیتی ایجاد می کند، از جمله اینکه چین ممکن است چه استفاده هایی از این صورت فلکی ماهواره ای داشته باشد.

استقرار یک صورت فلکی برای ماهواره های اینترنتی، یک پروژه سطح بالا برای دولت چین در نظر گرفته می شود و می تواند موجب ارائه خدمات ارتباطی به سراسر جهان نه فقط در چین، بلکه در رقابت با اپراتورهای غربی باشد.

یک ابرصورت فلکی ماهواره ای متشکل از صدها تا هزاران ماهواره است که با هم کار می کنند تا تمام مناطق زمین را پوشش دهند و اغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین در سودای استقرار 13 هزار ماهواره در مدار زمین

چین در سودای استقرار 13 هزار ماهواره در مدار زمین