مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 09:472022-01-28اقتصادي

چرا روس ها، کالای ایرانی نمی خرند؟


رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه معتقد است برخی سیاست های داخلی اشتباه باعث پایین ماندن آمار صادرات غیرنفتی و به طور خاص صادرات به روسیه شده است.

- هادی تیزهوش تابان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس براوردهای صورت گرفته در سال جاری، ما توانسته ایم سطح تجارت خود با اعضای اوراسیا را افزایش دهیم.

در سال جاری میزان تجارت ما با این منطقه از مرز دو میلیارد و 166 میلیون دلار عبور کرده که افزایشی حدودا 40 درصدی را در قیاس با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی با اشاره به روند افزایشی واردات از اوراسیا، بیان کرد: در سال جاری، واردات ما از این منطقه به یک میلیارد و 288 میلیون دلار رسیده که افزایشی 45 درصدی را نشان می دهد و در مقابل ما به اوراسیا صادراتی حدودا 878 میلیون دلاری داشته ایم و به این ترتیب تراز کل تجاری ما در تعامل با این منطقه منفی است، هرچند در نگاه جزیی، جز روسیه، تراز تجاری ایران با دیگر کشورهای این منطقه مثبت بوده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه واردات اصلی ایران از اوراسیا به نیازهای اساسی کشور باز می گردد، بیان کرد: بر اساس آمارهای رسمی، گندم و روغن آفتاب گردان به عنوان دو کالای اساسی، اصلی ترین واردات ایران از این کشور بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا روس ها، کالای ایرانی نمی خرند؟

چرا روس ها، کالای ایرانی نمی خرند؟