مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 15:172022-01-28فرهنگي

نامه هنرمندان برجسته ایران به رییس صداوسیما در واکنش به هتاکی فراستی


پرویز تناولی، سیدمحمد احصایی، آیدین آغداشلو، نصراله افجه ای، غلامحسین نامی، رضا درخشانی، ایرج اسکندری، رضا بانگیز، واحد خاکدان، مرتضی اسدی، - پس از لحن هتاکانه مسعود فراستی در برنامه هفت نسبت به آثاری هنری که در حراج تهران عرضه و فروخته شده بود، هنرمندان برجسته ایران که در عرصه هنرهای تجسمی جزو چهره های مطرح محسوب می شود مشترکاً در نامه ای خواستار تجدیدنظر در چنین رویه هایی در صداوسیما شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ پس از آنکه مسعود فراستی در برنامه هفت در خطابه ای که ارتباط به تخصص او ندارد، ارزش آثار هنری فروخته شده در حراج تهران را زیر سوال برد، این موضوع خشم جامعه هنر را در پی داشت و بزرگان هنر تجسمی ایران که بسیاری از آنها جزو معتبرترین هنرمندان در سطح جهان محسوب می شوند، در نامه ای خطاب به رییس سازمان صداوسیما، خواستار تجدیدنظر در این رویه ها شدند.

در متن این نامه خطاب به جبلی آمده است: جمعه شب گذشته (اول بهمن ماه) در یک برنامه سینمایی اهانت هایی به ساحت هنر و جمیع هنرمندان صاحب نام کشور روا داشته شد که باعث تعجب و حیرت اهل فرهنگ و رنجش خاطر جامعه هنری ایران شده است.

در این برنامه کارشناسانی بدون تخصص هنری و دانش نسبت به اقتصاد هنر، دستاوردهای گران سنگ هنرمندان نامی ایران را به هیچ شمرده و از عبارت هایی سخیف و موهن علیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه هنرمندان برجسته ایران به رییس صداوسیما در واکنش به هتاکی فراستی

نامه هنرمندان برجسته ایران به رییس صداوسیما در واکنش به هتاکی فراستی