مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 17:372022-01-28دانش

توانایی خارق العاده یک برگ مصنوعی در جذب سریع دی اکسید کربن


پژوهشگران آمریکایی، نوعی برگ مصنوعی ابداع کرده اند که می تواند دی اکسید کربن را با سرعتی 100 برابر سرعت فناوری های کنونی جذب کند.

- توانایی خارق العاده یک "برگ مصنوعی" در جذب سریع دی اکسید کربن پژوهشگران آمریکایی، نوعی "برگ مصنوعی" ابداع کرده اند که می تواند دی اکسید کربن را با سرعتی 100 برابر سرعت فناوری های کنونی جذب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، بازسازی فرآیند طبیعی فتوسنتز که گیاهان طی آن، نور خورشید، آب و دی اکسید کربن را به انرژی تبدیل می کنند، هدفی است که علم مدت هاست آن را دنبال می کند.

سیستم هایی که اغلب به عنوان برگ مصنوعی توصیف می شوند، می توانند نقشی کلیدی را در مقابله با تغییرات آب و هوایی ایفا کنند.

گروهی از مهندسان به تازگی سیستمی ارائه داده اند که دی اکسید کربن را با سرعتی 100 برابر سرعت فناوری های کنونی جذب می کند.

طی سال های اخیر، تعداد زیادی از انواع برگ مصنوعی ابداع شده اند که از نور خورشید برای تبدیل کردن آب به سوخت مایع و الکتریسیته استفاده می کنند.

یک نمونه جالب، کار مهندسان دانشگاه ایلینوی در شیکاگو (UIC) در سال 2019 است.

این نمونه، یک طراحی منحصر به فرد داشت که به گفته سازندگان، آن را برای استفاده در جهان واقعی مناسب می کند؛ برخلاف سایر راه حل های آزمایشگاهی که فقط می توانند با دی اک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانایی خارق العاده یک برگ مصنوعی در جذب سریع دی اکسید کربن

توانایی خارق العاده یک برگ مصنوعی در جذب سریع دی اکسید کربن