مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 08:572022-01-29سياسي

ورود بی جای سگ ها به دنیای لاکچری


اگر به طور دقیق بخواهیم بگوییم در دهه اخیر نگه داری از سگ با نژادهای مختلف در قشر مرفه جامعه و به طبع آن در سالیان اخیر به عنوان یک اقدام لاکچری در قشر متوسط جامعه رواج پیدا کرده است.

- قبل از این دهه اخیر قالبا سگ ها در باغ ها به عنوان نگهبان مورد استفاده قرار می گرفتند اما در جامعه فعلی به بسیاری از آپارتمان ها، پارک ها و حتی رخت خواب ها رسیده اند.

متاسفانه هنوز در مجلس شورای اسلامی در این خصوص قانونی به تصویب نرسیده اما سگ گردانی در مکان های عمومی به دلیل سلب آسایش و ایجاد مزاحمت برای مردم ممنوع اعلام شده است.

در ابتدای اسفندماه سال 1389 طرحی با امضای 39 نماینده مجلس اعلام وصول شد که موضوع آن الحاق یک ماده تحت عنوان ماده 688 مکرر به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی بود که پیش نویس آن طرح، حاکی از جرم انگاری و ایجاد ممنوعیت برای گرداندن حیوانات خطرناک یا حیواناتی که مضر برای سلامت عمومی محسوب می شدند از قبیل سگ در اماکن و معابر عمومی و وسائط نقلیه بود که در نهایت این طرح به تصویب مجلس نرسید و متعاقباً در آبان ماه سال 1393 نیز طرح مشابه دیگری تحت عنوان الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی در مجلس وقت اعلام وصول شد که این طرح نیز به تصویب نهایی نمایندگان مجلس نرسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود بی جای سگ ها به دنیای لاکچری

ورود بی جای سگ ها به دنیای لاکچری