مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 10:322022-01-29اقتصادي

پیش بینی کشت 15 هزار هکتار گندم دیم در سرخس


مدیر جهاد کشاورزی سرخس از آغاز کشت دیم غلات در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به بارندگی هایی که تا کنون رخ داده و پیش بینی بارندگی های مناسب در اسفند ماه، - تاکنون بالغ بر 7500 هکتار گندم به صورت دیم در اراضی شهرستان سرخس کشت شده و پیش بینی می کنیم تا پایان فصل کاشت سطح زیرکشت به 15 هزار هکتار افزایش یابد.

محمدعلی رهنما در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: با توجه به بارندگی هایی که تا این لحظه در شهرستان سرخس داشته ایم، شرایط برای کشت دیم تا حدودی فراهم شده و کشاورزان در حال کشت اراضی دیم هستند.

وی با مقایسه میزان کشت دیم سال جاری نسبت به کشت دیم سال زراعی گذشته گفت: سال گذشته حدود 20 هزار هکتار کشت دیم داشتیم اما به دلیل عدم پراکنش مناسب بارندگی ها و وقوع خشکسالی این کشت ها سبز نشد و هیچ گونه برداشتی نداشتیم.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان بارندگی ها در شهرستان سرخس نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد کاهش داشته اما پیش بینی های هواشناسی حاکی از این است که در اسفند ماه بارندگی های خوبی خواهیم داشت.

کشت 4500 هکتار گندم و 2000 هکتار جو در شهرستان سرخس در سال زراعی جاری رهنما در ادامه از کشت پاییزه غلات در شهرستان سرخس خبر داد و در این زمینه عنوان کرد: کشت پاییزه غلات از اواسط شهریور ماه در شهرستان آغاز شده که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کشت 15 هزار هکتار گندم دیم در سرخس

پیش بینی کشت 15 هزار هکتار گندم دیم در سرخس