مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 12:022022-01-29اقتصادي

65 هکتار از اراضی امیرآباد به کشت بذر گندم اختصاص یافت


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: برای تأمین بخشی از بذر سال آینده، 65 هکتار از اراضی در منطقه امیرآباد به کشت بذر مادری گندم اختصاص یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، علی اصغر امامیون، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری و در راستای سیاست های تولید محصولات اساسی و استراتژیک، کشت پاییزه غلات در شهرستان دامغان از اوایل مهرماه در مناطق مختلف آغاز شده است و برحسب سوابق کشت نیمه اول دی ماه ادامه دارد.

وی گفت: امسال یک هزار و 490 هکتار گندم و یک هزار هکتار جو کشت شده است که از این مقدار جو حدود 20 درصد از آن در اردیبهشت ماه به صورت سبز برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: در این شهرستان، 135 تن انواع بذر گندم گواهی شده شامل سیوند، پیشگام آروم و 30 تن جو شامل ارقام گوهران و یوسف توزیع شده است.

امامیون گفت: اجرای طرح ها و پروژه های انتخاب مشارکتی ارقام با هشت رقم تجاری و پروژه بهبود تغذیه گیاهی اثر عناصر روی و پتاسیم در مزارع جو در مناطق حومه و فرات پیگیری می شود که با توجه به شرایط آب و هوایی موجود وضعیت رویش و پنجه زنی مزارع غلات در حد قابل قبول است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این مدیریت گفت: تأمین نهاده های کشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

65 هکتار از اراضی امیرآباد به کشت بذر گندم اختصاص یافت

65 هکتار از اراضی امیرآباد به کشت بذر گندم اختصاص یافت