مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 12:422022-01-29اقتصادي

ایجاد 15 هزار شغل برکت در جنوب شرق دریای خزر


با سرمایه گذاری 7هزار میلیاردی در حوزه آبزی پروری،15هزار شغل برکت در جنوب شرق دریای خزر ایجاد می شود.

- ، با برخورداری کشور از دریا در شمال و جنوب و وجود پتانسیل های متعدد، هدف گذاری استفاده از ظرفیت های دریاها شامل صنعت آبزی پروری، گردشگری دریایی و صنایع وابسته در قالب مقوله ای تحت عنوان اقتصاد دریا بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

متأسفانه علی رغم اقدامات صورت گرفته، وجود حلقه های مفقوده از جمله عدم تعریف زنجیره ارزش و فقدان یک نگاه سیستماتیک، باعث شده تا فعالیت های حول محور اقتصاد دریا آن چنان که باید و شاید با توفیق و بازدهی بالا همراه نبوده باشد.

در همین راستا، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های فوق العاده در شمال کشور و با مطالعات گسترده و آسیب شناسی های کارشناسانه، طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تأمین تولید آبزیان را در جنوب شرق دریای خزر تهیه کرده است.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت درباره این طرح توضیح داد: بنیاد با هدف تشکیل و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه آبزی پروری، گردشگری دریایی و صنایع وابسته و اشتغال زایی در این حوزه در جنوب شرق دریای خزر، طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تأمین تولید آبزیان را در استان گلستان و با محوریت شهرهای گمیشان و بندر ترکمن اجرا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد 15 هزار شغل برکت در جنوب شرق دریای خزر

ایجاد 15 هزار شغل برکت در جنوب شرق دریای خزر