مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 12:422022-01-29اقتصادي

کشاورزانی که رغبت تولید صنوبر از آن ها گرفته می شود


نماینده صنوبر کاران استان گیلان معتقد است زمانی زراعت چوب پایداری داریم که خود منابع طبیعی تیشه به ریشه صنعت و زراعت نزند و وقتی 40 هزار هکتار اراضی در بلاتکلیفی به سر می برد و جوان روستا بیکار است چطور امید ماندن در روستا و کشاورزی داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از صومعه سرا، چوب محصول ارزشمند جنگل است و در تکامل زیستی و اجتماعی انسان نقش مؤثری داشته است، این نیاز انسان به ناچار میزان برداشت چوب از جنگل را افزایش داده و این روند سبب بروز بحران های زیست محیطی شده و به چالش جهانی تبدیل شده است.

فرآیند مصرف چوب در جهان ازیک طرف و دخالت انسان در بهره برداری غیراصولی و غیر قانونمند از جنگل ها از طرف دیگر موجب شده جامعه جهانی راه برون رفتی برای این معضل جست وجو کند و به این منظور برای نخستین بار به میزبانی کشور فرانسه و مشارکت هشت کشور اروپایی که بعدها هسته اولیه کمیسیون بین المللی صنوبر را تشکیل داد، تنها راه چاره را در توجه به کشت درختان سریع الرشد یافتند و بعدها سازمان فائو این کمیسیون را در نشست عمومی با عنوان آی.

پی.

سی به رسیمت شناخت.

ایران در سال 1334 به عضویت کمیسیون مذکور درآمد و دوازدهمین کمیسیون بین المللی صنوبر در ایران تشکیل شد و مسائل مختلف صنوبر در زمینه های کشت، بهره برداری و صنایع آن در ایران به بحث و تبادل ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزانی که رغبت تولید صنوبر از آن ها گرفته می شود

کشاورزانی که رغبت تولید صنوبر از آن ها گرفته می شود