مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 13:172022-01-29سياسي

شهید باقری؛ فرمانده ای که ابتکار عمل را از دشمن می گرفت


شهید باقری فرمانده ای بود که ژنرال های کار کشته عراقی را به عکس العمل و واکنش وادار می کرد و ابتکار عمل را از آن ها می گرفت.

- ، گروه سیاست، سردار فتح الله جعفری: شاید آن سرباز عراقی نمی دانست گلوله خمپاره ای که از دهانه خمپاره 120 م م خارج می شود و به سنگر شناسایی وارد می شود کسی را به شهادت می رساند که حاضر نیست آن سرباز در صحنه جنگ کشته شود.

بلکه به دنبال نجات او از دست صدام و ارتش بعث عراق است.

این سخن امروز فرمانده ما نیست.

او از آغاز جنگ به دنبال اجرای یک نظریه بود، هدف او هم انسانی بود، برای نجات انسان ها برای این که بفهماند صدام به دنبال غرایض حیوانی است، به دنبال ژاندارمی منطقه است و سودای ریاست و قدرت در جهان عرب را دارد و سرباز و افسر بیچاره عراقی باید فدای صدام بشود.

اگر امروز ادبیات در جنگ عراق نمانده، برای این است که حزب بعث آنچه در جنگ انجام داد برای صدام بود، نه برای آبادانی کشور عراق و نه برای رفاه مردم عراق.

فرمانده ما به دنبال این بود که به سربازان و افسران عراقی بفهماند که این جنگ تجاوز صدام برای قدرت طلبی است، لذا از کشتار آن ها پرهیز کرد.

صریح و روشن از ابتدای سال های جنگ گفت: هدف ما در جنگ کشتار نیروهای عراقی نیست، هدف ما انهدام تجهیزات آن ها که از سرمایه ملت عراق تهیه شده؛ نیست، بلکه قصد داریم در طراحی ها و عمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید باقری؛ فرمانده ای که ابتکار عمل را از دشمن می گرفت

شهید باقری؛ فرمانده ای که ابتکار عمل را از دشمن می گرفت