مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 14:272022-01-29اقتصادي

چرا بانک ها در ماه های پایانی سال وام نمی دهند؟


سخنگوی کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه باید تعادل در حوزه مصارف و منابع وجود داشته باشد، افزود: بانک ها باید به اندازه کافی منابع در اختیار داشته باشند که بتواند از محل منابع، - مصرف کنند و وام دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: در این شرایط دولت می تواند به مردم و نظام بانکی کمک کند.

دولت می تواند در ماه های پایانی سال ذخیره قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی را کاهش دهد تا بخشی از این پول به نظام بانکی برگردد و بانک ها هم از همان محل مصرف کند.

راه دوم این است که نرخ سود اضافه برداشت را کاهش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، یکی مهم ترین دلایلی که باعث می شود مردم برای تامین منابع مالی به سمت بازار غیرشرعی و دریافت پول نزول بروند، سختگیری بانک ها در پرداخت وام آن هم برای تسهیلات خرد است و اجباری بودن تعدد ضامن ها باعث شده تا متقاضیان قید این وام ها را بزنند و بعضا برای رفع نیاز فوری خود به دریافت وام های غیرشرعی اقدام کنند.

یکی از این مشکلات این است که مردم در ماه های منتهی به سال مردم با مشکل دریافت وام از سوی بانک ها مواجه می شوند و بسیاری از متقاضیان در این بازه زمانی فرصت دریافت تسهیلات را از دست می دهند و عملا دریافت وام برای متقاضیان به سال آینده موکول می شود در حالی که ممکن است افراد نیاز فوری به این منابع را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بانک ها در ماه های پایانی سال وام نمی دهند؟

چرا بانک ها در ماه های پایانی سال وام نمی دهند؟