مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 14:472022-01-29بين الملل

رقابت چین و آمریکا بر سر لاشه جنگنده آمریکایی+فیلم


35 سی» آمریکا در دریای جنوبی چین به یکی از نگرانی های آمریکا تبدیل شده که چین زودتر از این کشور به لاشه این جنگنده دست پیدا کند.

-   طبق این گزارش، نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد جنگنده اف 35 سی روز دوشنبه در جریان یک عملیات روزانه بر روی عرشه ناو یو اس اس کارل وینسون سقوط کرد و شش ملوان و خلبان آن که قبل از سقوط هواپیما به داخل دریا از آن خارج شدند، زخمی شده اند.

این جنگنده بسیار پیشرفته ایالات متحده که یک هواپیمای رادارگریز به قیمت یکصد میلیون دلار است، حامل فناوری بسیار محرمانه است که اگر در اختیار چین قرار گیرد، یک امتیاز اطلاعاتی برای پکن محسوب خواهد شد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در این خصوص گفت: ما قطعاً از هر نظر به ارزش یک جنگنده اف 35 واقف هستیم و به تلاش برای بازیابی هواپیما ادامه می دهیم و این کار را با در نظر گرفتن ایمنی در درجه اول انجام می دهیم  اما به وضوح منافع امنیت ملی ما نیز در این قضیه در نظر گرفته می شود .

شبکه بی بی سی نیز گزارش کرد که این جنگنده از جدیدترین جنگنده های نیروی دریایی آمریکا است که به تجهیزات سری مجهز است و البته علی رغم انتشار این خبر، سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد که پکن هیچ علاقه ای به این هواپیمای جنگی آمریکا ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت چین و آمریکا بر سر لاشه جنگنده آمریکایی+فیلم

رقابت چین و آمریکا بر سر لاشه جنگنده آمریکایی+فیلم