مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 15:022022-01-29اقتصادي

جاری شدن 17 میلیارد مترمکعب روان آب در سطح کشور


معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها گفت: بارش های امسال تاکنون 17 میلیارد مترمکعب روان آب در سطح کشور ایران جاری کرده است.

- به نقل از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور؛ پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها در همایش سراسری معاونان آبخیزداری ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان های کشور با اشاره به وجود 40 میلیون هکتار حوزه آبخیز شهری در سطح ایران افزود: تاکنون اقدامات آبخیزداری در سطح چهار میلیون هکتار از این حوزه صورت گرفته و برای بقیه این مساحت از حوزه آبخیز شهری نیز باید با اثرگذاری و قوت بالا اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: وضعیت سازه های تحت مسوولیت این سازمان در سطح کشور باید در مواجهه با سیلاب های احتمالی بعدی حتی در استان های خشک بطور ضروری مدیریت، کنترل و آماده برای کارایی موثر شوند تا هیچگونه خساراتی در این حوزه ایجاد نشود.

گرشاسبی گفت: آبخیزداری تنها احداث سازه نیست و ما باید به سمتی حرکت کنیم که علاوه بر نگهداری و مرمت پروژه های اجرا شده سنوات قبل به سایر فعالیت های آبخیزداری از جمله پروژه های بیولوژیک و بیومکانیک نظیر درختکاری، بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری، تراس بندی، بانک بندی و قرق مراتع توجه ویژه داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاری شدن 17 میلیارد مترمکعب روان آب در سطح کشور

جاری شدن 17 میلیارد مترمکعب روان آب در سطح کشور