مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 19:572022-01-29سياسي

پیام تبریک به رییس جمهور قزاقستان به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رییسی در پیامی به نورسلطان نظربایف رییس شورای ملی جمهوری قزاقستان با اشاره به نگاه مثبت و بی طرفانه این کشور برای حل مسأله هسته ای ایران، - فرارسیدن سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان را صمیمانه به جناب عالی، دولت و ملت قزاقستان تبریک می گویم.

اعلام استقلال قزاقستان موجب شد مناسبات دیرینه مردم دو کشور که ریشه در تاریخ و فرهنگ کهن این منطقه دارد، وارد مرحله نوینی شده و به هم نزدیک تر شود.

اشتراکات تمدنی و سنت های مشترک ملی و دینی، سرمایه های عظیمی هستند که مبنای روابط دو کشور را تشکیل داده اند.

جمهوری اسلامی ایران در طول سی سال روابط دیپلماتیک، قزاقستان را به مثابه شریکی مطمئن در منطقه آسیای مرکزی و دریای خزر به شمار آورده و برای گسترش مناسبات فی مابین، اهتمام جدی به خرج داده است.

روابط ما، طیف وسیعی از موضوعات را دربرمی گیرد که حاصل آن، امضای 114 سند توسعه همکاری ها به ویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری بوده است.

همکاری ایران و قزاقستان در مجامع منطقه ای و بین المللی نیز ضامن تامین منافع دو کشور در تعاملات چندجانبه بوده و جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ابتکارات جمهوری قزاقستان در نظام بین الملل و در عین حال قدردان حمایت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام تبریک به رییس جمهور قزاقستان به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک

پیام تبریک به رییس جمهور قزاقستان به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک