مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 21:472022-01-29بين الملل

تلاش آمریکا برای اجرای طرح «خاورمیانه بزرگ» از طریق تحولات منطقه و عراق


«عائد الهلالی» عضو ائتلاف فتح عراق گفت که آمریکا با سوء استفاده از تحولات منطقه و عراق در پی اجرای طرح موسوم به «خاورمیانه بزرگ» است.

- به نقل از پایگاه خبری المعلومه، عائد الهلالی عضو ائتلاف فتح عراق گفت که آمریکا تلاش می کند از طریق حوادث تروریستی اخیر در عراق، اهداف خود را در ارتباط با طرح موسوم به خاورمیانه بزرگ محقق سازد.

الهلالی ادامه داد: آمریکا سعی می کند از طریق به هم ریختن اوضاع در منطقه از جمله در اوکراین با توجه به تنش های بین این کشور با روسیه و حوادثی که در قزاقستان رخ داد تا تحولات عراق، به هدف خود برای اجرای طرح موسوم به خاورمیانه بزرگ دست یابد.

وی افزود: بر اساس اصطلاحی که کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در کنگره این کشور در سال 2005 از آن رونمایی کرد، باید یک خاورمیانه بزرگ طبق معیارها و منافع آمریکا ایجاد شود و واشنگتن اکنون از طریق توطئه چینی هایی در منطقه به دنبال محقق ساختن اهداف خود در ارتباط با این طرح است.

این عضو ائتلاف فتح اظهار داشت: آمریکا که توانست سال 2014 تروریست های داعش را وارد خاک عراق کند، اکنون تلاش می کند از طریق انتقال تروریست های زندان الحسکه و اردوگاه الهول در سوریه به داخل خاک عراق، در منطقه ناامنی و آشوب ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش آمریکا برای اجرای طرح «خاورمیانه بزرگ» از طریق تحولات منطقه و عراق

تلاش آمریکا برای اجرای طرح «خاورمیانه بزرگ» از طریق تحولات منطقه و عراق