مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 01:072022-01-29پزشكي

تولید لباس های ضد اشعه ایکس بدون استفاده از سرب


یکی از شرکت های فناور بدون استفاده از فلز سرب، لباس های ضد اشعه را به تولید رسانده است که به گفته آنها این لباس قدرت جذب بالای اشعه نسبت به سرب دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا با توجه به آسیب ها و خطرات قرارگیری در معرض پرتوهای ایکس، البسه محافظ امواج یکی از ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز برای افرادی است که در محیط هایی با خطر تابش امواج مضر مانند مراکز رادیولوژی و تصویربرداری های هسته ای کار می کنند.

یکی از رایج ترین روش های محافظت در برابر امواج مختلف به ویژه امواج ایکس استفاده از فلز سرب است که به دلیل وزن بالا و عدم انعطاف پذیری، استفاده روزمره آن به عنوان پوشش محافظ با دشواری های زیادی همراه است.

در این راستا یکی از شرکت های فناور برای رفع این چالش فراگیر موفق به تولید نوعی لایه لاستیکی جاذب بدون سرب شده است.

این لایه ترکیبی از برخی نانو ذرات فلزی غیر سربی و پلیمرهای مختلف است که می تواند برای تولید انواع البسه محافظ با کاربردهای مختلف جایگزین لایه سربی شود.

غیر سمی بودن، انعطاف پذیری بالا و بدون ایجاد شکنندگی در طول زمان، طول عمر بسیار بالا، امکان سفارشی سازی ضخامت و مدل پوشش بر اساس نوع کاربری، کیفیت مشابه با هزینه ای به مراتب کمتر از نمونه های خارجی با نصف قیمت و امکان توسعه کاربری در جهت تولید پوشش های محافظ پرتوهای هسته ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید لباس های ضد اشعه ایکس بدون استفاده از سرب

تولید لباس های ضد اشعه ایکس بدون استفاده از سرب