مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 07:172022-01-30پزشكي

مرگ های سویه اومیکرون بیشتر از دلتا است


درحال حاضر سویه اومیکرون 99.

9 درصد از کل موارد ابتلا به کووید 19 را تشکیل می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از وب مِد، طبق گزارش محققان، کشور آمریکا در هفته گذشته میانگین روزانه 2200 مرگ ناشی از کروناویروس را در این کشور ثبت کرد که بیشتر از تعداد مرگ و میر روزانه ثبت شده در دو ماه پیش در طول موج دلتا بود.

به گفته محققان، این بالاترین تعداد مرگ و میر از فوریه 2021 است، زمانی که ایالات متحده در حال خروج از موج زمستانی موارد ابتلاء بود و تنها چند ماه از واکسیناسیون گذشته بود.

متخصصان بهداشت می گویند که اومیکرون به طور کلی علائم خفیف تری نسبت به سویه های قبلی ایجاد می کند، اما تعداد مرگ و میر زیاد است زیرا این سویه به سرعت گسترش می یابد و تعداد زیادی از افراد را مبتلا می کند.

رابرت اندرسون ، رییس مرکز تحقیقاتی آمار مرگ و میر در مرکز ملی آمار بهداشت، می گوید: سویه اومیکرون نسبت به سویه های قبلی کمتر کُشنده است، اما از آنجاییکه این بیماری عفونی تر است و به افراد بیشتری سرایت می کند، احتمال مرگ و میر زیادی وجود دارد.

نتایج مطالعه نشان داد که در طول موج اومیکرون، 9 مرگ به ازای هر 1000 مورد ابتلاء گزارش شده است، در حالیکه 13 مرگ در هر 1000 مورد در موج دلتا و در طول موج مرگبار زمستان گذشته 16 مرگ در هر 1000 مورد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ های سویه اومیکرون بیشتر از دلتا است

مرگ های سویه اومیکرون بیشتر از دلتا است