مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 08:422022-01-30بين الملل

میان برُد تا دور بُرد/ آزمایش امروز کره شمالی بی سابقه بود


گفته می شود بُعد مسافتی موشک تازه پرتاب شده کره شمالی حتی از نوع میان بُرد هم فراتر رفته که انجام چنین آزمایشی از سال 2017 به این سو، بی سابقه است.

- به نقل از رویترز، رسانه ها ساعاتی پیش در حالی از انجام هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی طی سال میلادی جاری خبر دادند که اکنون، طبق ارزیابی های صورت گرفته از سوی مقامات کره جنوبی و ژاپن، گمان می رود پرتابه ای که بامداد امروز یکشنبه شلیک شد، دست کم از نوع میان بُرد باشد.

این موشک پیش از فرود آمدن در دریای ژاپن، تا دو هزار کیلومتر ارتفاع گرفت و مسافتی حدود 800 کیلومتر را طی کرد حال آنکه انجام آزمایش موشکی در چنین بُرد مسافتی، از سال 2017 به این سو در کره شمالی بی سابقه تلقی می شود.

در واکنش به این اقدام، شورای امنیت ملی کره جنوبی نشستی اضطراری برگزار کرد که طی آن، مون جائه این رییس جمهور این کشور، آزمایش انجام شده از سوی همسایه شمالی را گامی در راستای کنار گذاشتن کامل محدودیت های خودخواسته ای تلقی کرد که پیونگ یانگ در راستای باز گذاشتن باب مذاکره، قائل شده بود.

وی همچنین گفت که آزمایش های انجام شده در یک ماه اخیر، یادآور تشدید تنش ها در سال 2017 است که طی آن، کره شمالی علاوه بر انجام چندین آزمایش هسته ای، بزرگترین موشک های خود را آزمایش کرد که برخی از آنها از فراز ژاپن نیز گذشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میان برُد تا دور بُرد/ آزمایش امروز کره شمالی بی سابقه بود

میان برُد تا دور بُرد/ آزمایش امروز کره شمالی بی سابقه بود