مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 08:472022-01-30سياسي

یزد باید الگودهنده باشد و نه الگوپذیرنده/حفظ بافت تاریخی یزد تنها با مشارکت جویی


سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تاکید بر این که استفاده از مصالح و اسلوب معماری سنتی موجب حفظ اصالت در بافت تاریخی یزد می شود، گفت: حفظ این بافت تاریخی تنها با مشارکت جویی از شهروندان امکان تحقق دارد نه مشارکت پذیری.

- ایسنا/یزد سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تاکید بر این که استفاده از مصالح و اسلوب معماری سنتی موجب حفظ اصالت در بافت تاریخی یزد می شود، گفت: حفظ این بافت تاریخی تنها با مشارکت جویی از شهروندان امکان تحقق دارد نه مشارکت پذیری.

علیرضا نقوی در این خصوص اظهار کرد: یزد، کانون میان فرهنگی معتبری بوده که در سه سطح پیرامونی، ملی و بین المللی، تحولاتی را پشت سر گذارده و این مهم سبب رشد اقتصاد فرهنگی در جهان شهر یزد شده است.

وی با بیان این که در حقیقت صنایع دستی و گردشگری حلقه اتصال اقتصاد و فرهنگ هست و از دیرباز در رشد و بالندگی شهر موثر بوده است، اظهار کرد: در کتاب تاریخ یزد نوشته ی استاد عبدالحسین آیتی بیان شده در ابتدای ظهور اسلام، شهر یزد، شهری آباد و به هند کوچک مشهور بوده که حتی پارچه های حریر آن به هندوستان صادر می شد و می بینیم که از همان زمان اتفاقات بسیار خوبی در یزد افتاده است.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد ادامه داد: دکتر فرهنگ رجایی در کتاب مُشکله هویت ایرانیان امروز می گوید؛ نزد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد باید الگودهنده باشد و نه الگوپذیرنده/حفظ بافت تاریخی یزد تنها با مشارکت جویی

یزد باید الگودهنده باشد و نه الگوپذیرنده/حفظ بافت تاریخی یزد تنها با مشارکت جویی