مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 09:022022-01-30سياسي

احاله مدیریت 860 هکتار از مراتع شهرستان فامنین به بهره برداران


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از احاله مدیریت 860 هکتار از مراتع شهرستان فامنین به بهره برداران و مرتعداران این شهرستان خبر داد.

- به گزارش، اسفندیار خزایی با بیان اینکه به منظور حفظ و احیای مراتع با امضای سند، طرح مرتعداری روستای مرغ آباد در شهرستان فامنین به 860 هکتار به شورای اسلامی این روستا محول شد، عنوان کرد: یکی از برنامه های محوری و اولویت های سازمانی منابع طبیعی احاله مدیریت با هدف حفاظت اصولی از مراتع بوده، چراکه در صورت مشارکت مردم محلی و بهره برداران مدیریت مراتع و عرصه های منابع طبیعی دچار مشکل نمی شود.

وی تصریح کرد: مردم و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی مهمترین و مؤثرترین نقش را در حفاظت و احیا از مراتع به عهده دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تاکید بر اهمیت حفظ مراتع و توسعه طرح های منابع طبیعی، گفت: تمامی دارندگان پروانه چرای دام در مراتع باید تا پایان سال جاری طرح مرتعداری تهیه کنند، در غیر این صورت پروانه مرتعداری و چرای دام آنان که به صورت موقت و یکساله بوده باطل شده و حق بهره برداری از مراتع را از دست می دهند.

خزایی با بیان اینکه اجرای طرح های مرتعداری به کاهش تخریب و مدیریت بهینه و پایدار مراتع منجر می شود، ادامه داد: اجرای این طرح ها از نقش مؤثری در افزایش تولید، حف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احاله مدیریت 860 هکتار از مراتع شهرستان فامنین به بهره برداران

احاله مدیریت 860 هکتار از مراتع شهرستان فامنین به بهره برداران