مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 10:522022-01-30بين الملل

قاهره: امنیت و ثبات مصر در گرو امنیت منطقه خلیج فارس است


وزیر امور خارجه مصر، بر موضع قاطع کشورش مبنی بر رد هرگونه مداخله در امور کشورهای عربی تاکید و افرود امنیت ملی مصر در پیوند با امنیت و ثبات در کشورهای خاورمیانه است و قاهره در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با احمد ناصر الصباح، وزیر خارجه کویت بر تقویت روابط دوجانبه بین دوکشور و بر اهمیت همکاری های مشترک جهت پیشرفت در همه زمینه ها تاکید کرد.

شکری در این دیدار با رد هر گونه مداخله در امور کشورهای عربی اعلام کرد که امنیت ملی مصر پیوند عمیقی با ثبات و امنیت منطقه خلیج فارس دارد به همین خاطر قاهره برای حفظ ثبات و امنیت در این منطقه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر تصریح کرد: شکری به دلیل آنکه مصر شاهد رونق پروژه های توسعه ملی به موازات ادامه اجرای برنامه ریشه ای اصلاحات اقتصادی است در این سفر تلاش اصلی خود را درباره جذب سرمایه و سرمایه گذاران کویتی به مصر متمرکز ساخته است.

این سخنگو افزود، وزیر خارجه همچنین نقش صندوق کویتی توسعه اقتصادی کشورهای عربی را در حمایت از پروژه ها و طرح های عمرانی مصر بسیار حائز اهمیت دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاهره: امنیت و ثبات مصر در گرو امنیت منطقه خلیج فارس است

قاهره: امنیت و ثبات مصر در گرو امنیت منطقه خلیج فارس است