مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 10:572022-01-30پزشكي

ماجرای فوت دو نفر بر اثر بیماری هاری در تهران


فوت دو شهروند تهرانی بر اثر ابتلا به هاری به عنوان بیماری مشترک میان انسان و حیوان، زنگ خطری را به صدا درآورده که مقابله با آن تنها با واکسیناسیون سریع سگ ها و مراجعه مردم به مراکز درمانی در صورت گاز گرفتگی از سوی سگ و یا حتی گربه امکان پذیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، هاری یکی از بیماری های مشترک میان انسان و حیوان است که در صورت دریافت نکردن به موقع خدمات درمانی می تواند منجر به مرگ فرد مبتلا شود؛ به تازگی فوت 2 نفر بر اثر ابتلا به هاری در شبکه بهداشت و درمان استان تهران به ثبت رسیده است که هر دو آنها با تاخیر قابل توجه 21 تا 25 روزه پس از گزش توسط سگ هار و با حال وخیم به مراکز درمانی مراجعه کردند و در نهایت جان خود را از دست دادند.

این 2 حادثه در شهرستان های ملارد و رباط کریم در غرب استان تهران رخ داده است؛ یکی از این افراد یک مرد معتاد کارتن خواب بوده که با گزش سگ ولگرد به این بیماری مبتلا شده و دیگری نیز باغبانی است که سگ نگهبان مبتلا به هاری او را گزیده بود.

نگهداری از سگ ها در شهرستان های غرب تهران به علت وجود مزارع، واحدهای دامداری، صنعتی و تولیدی مختلف، امری رایج است و صاحبان این سگ ها ملزم به واکسیناسیون و انجام معاینات دوره ای برای اطمینان از سلامت آنها هستند، اما گاهی برخی افراد در این موضوع سهل انگاری کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای فوت دو نفر بر اثر بیماری هاری در تهران

ماجرای فوت دو نفر بر اثر بیماری هاری در تهران