مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 11:522022-01-30اقتصادي

تکمیل فرآیند تولید اولین نمونه پروتز الکترونیکی در ایران


رییس اداره تحقیق و توسعه توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به تلاش جهت بومی سازی نیازهای فناورانه توانبخشی که دارای وابستگی به خارج از کشور بودند، - از انجام ارزیابی های بالینی اولین نمونه پروتز دست الکترونیکی ایرانی برای افراد دارای قطع عضو خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پریسا رشیدزاده گفت: محدودیت در تامین نیازهای فناورانه حوزه سلامت، از جمله توانبخشی که در سال های اخیر و به دلیل تحریم های اعمال شده علیه کشورمان با آن مواجه شده ایم، دلیل اصلی کلید خوردن پروژه حمایت از شرکت های دانش بنیان و همکاری متقابل در راستای بومی سازی تکنولوژی ها و فناوری های توانبخشی بوده است.

وی افزود: کمبود شدید برخی تجهیزات، قطعات و مواد مصرفی حوزه توانبخشی کشور بدلیل عدم واردات و پیامدهای مربوط به آن، باعث شد تا از تهدید جدی پیش رو به عنوان فرصتی مناسب جهت استفاده از ظرفیت های علمی شرکت های دانش بنیان استفاده کرده و حمایت از تولیدات داخلی کشور را در دستور کار قرار دهیم.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: پروژه بومی سازی تکنولوژی های وارداتی توانبخشی کشور در جمعیت، با همکاری معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری از طریق معرفی شرکت های دانش بنیان و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت مذکور و در سه گروه تجهیزات توانبخشی، قطعات ارتز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل فرآیند تولید اولین نمونه پروتز الکترونیکی در ایران

تکمیل فرآیند تولید اولین نمونه پروتز الکترونیکی در ایران