مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 13:372022-01-30اقتصادي

تاثیر مثبت هوش مصنوعی بر اشتغال و اقتصاد با وجود ذهنیت منفی عمومی


وقتی به سمت مکانیزه کردن امور پیش می رویم برخی تصور می کنند که هوش مصنوعی تاثیر منفی بر اشتغال دارد اما آمارها نشان داده که هوش مصنوعی 97 میلیون شغل ایجاد می کند و در مقابل 85 میلیون شغل را از بین می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، ستار هاشمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از پروژه های سند توسعه هوش مصنوعی در کشور و زیرساخت آزمایشگاه هوش مصنوعی در حوزه خط و زبان فارسی اظهار داشت: امروزه حجم اقتصاد دیجیتال در دنیا به 30 تریلیون دلار رسیده است که تقریبا 30 درصد از کل اقتصاد دنیا را شامل می شود.

وی ادامه داد: 40 کشور دنیا هم از سهم 40 درصدی اقتصاد دیجیتال از مجموع اقتصادشان عبور کرده اند که بخشی از آن ناشی از شیوع ویروس کرونا و بخش دیگر ناشی از سرعت بیش از پیش بینی رشد فناوری اطلاعات در جهان بوده است.

وی گفت: هوش مصنوعی یک مولفه کلیدی در اقتصاد دیجیتال است که طبق پیش بینی ها سهم هوش مصنوعی در اقتصاد دیجیتال تا سال 2030 به 15 درصد می رسد.

وی گفت: نگاه به این آمار نشان می دهد که باید توجه جدی به این موضوع در اقتصاد داشته باشیم و بر همین اساس نیاز به برنامه ریزی منسجم برای آینده داریم و تاکید مقام معظم رهبری بر هوش مصنوعی هم اتفاقی کم نظیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر مثبت هوش مصنوعی بر اشتغال و اقتصاد با وجود ذهنیت منفی عمومی

تاثیر مثبت هوش مصنوعی بر اشتغال و اقتصاد با وجود ذهنیت منفی عمومی