مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 14:572022-01-30پزشكي

ساخت کیت تشخیص بیماری های عفونی در ایران برای اولین بار


برای نخستین بار در کشور جهت بر طرف کردن نیاز تشخیصی و تحقیقاتی کشور طراحی و تولید کیت های تشخیص بیماری های عفونی متعددی هم چون ویروس هپاتیت B و C، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،اولین تولید کننده کیت های کرونا در کشور موفق به تولید کیت تشخیص مولکولی ویروس HPV (پاپیلومای انسانی شایع ترین عفونت مقاربتی در انسان)، هپاتیت B و C، مایکو باکتریوم(عامل بیماری سل) شد.

برای نخستین بار در کشور، روژه تکنولوژی پس از تولید کیت کرونا اکنون جهت بر طرف کردن نیاز جامعه تشخیصی و تحقیقاتی کشور موفق  به طراحی و تولید کیت های تشخیص بیماری های عفونی متعددی هم چون ویروس هپاتیت B و C، ویروس HPV(عامل اصلی زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم در بانوان) و مایکو باکتریم(عامل بیماری سل) با دقت و کیفیت بالا شد.

  محمدباقر محمودی، مدیر عامل روژه تکنولوژی تولیدکننده کیت های تشخیص ملکولی گفت: اکنون یکی از دغدغه های ایران تولید کیت های ایرانی و بی نیاز شدن در حوزه واردات است.

  محمودی توضیح داد: اولین شرکتی هستیم که مجوز کیت های تشخیصی همزمان  کووید و آنفولانزای A،B را از وزارت بهداشت اخذ کرده ایم و اکنون به طور رسمی و مدون کیت ویروسی HPV  و  HIV و  HBV را  طراحی کرده ایم که در حال حاضر دو کیت  HPV   و HBV آماده تولید و پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت آماده ورود به آزمایشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت کیت تشخیص بیماری های عفونی در ایران برای اولین بار

ساخت کیت تشخیص بیماری های عفونی در ایران برای اولین بار