مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 16:422022-01-30بين الملل

در مکالمه تلفنی ماکرون و رییسی چه موضوعاتی مطرح شد؟


طبق گزارش الیزه، ماکرون همچنین بار دیگر خواستار «آزادی فوری» فریبا عادلخواه محقق ایرانی-فرانسه که اخیرا به زندان بازگشته است شد.

- طبق گزارش الیزه، ماکرون همچنین بار دیگر خواستار آزادی فوری فریبا عادلخواه محقق ایرانی-فرانسه که اخیرا به زندان بازگشته است شد.

کاخ الیزه روز یکشنبه 30 ژانویه اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه روز گذشته در گفت وگوی تلفنی با ابراهیم رییسی همتای ایرانی خود، بر نیاز به تسریع برای دستیابی به پیشرفت در مذاکرات هسته ای تاکید کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ کاخ ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه خود تاکید کرده است که امانوئل ماکرون درباره توافق هسته ای سال 2015 بر اعتقاد خود مبنی بر امکان پذیر و ضروری بودن راه حل دیپلماتیک تاکید و خاطرنشان کرد که هر توافقی مستلزم تعهدات واضح و کافی از سوی همه طرف ها است که فرانسه با همه شرکای خود در مورد آن کار می کند.

طبق این بیانیه، رییس جمهوری فرانسه بر لزوم سرعت برای دستیابی فوری به پیشرفت ملموس در مذاکرات در وین برای احیای برجام تاکید کرد.

امانوئل ماکرون از همتای ایرانی خود خواسته تا تهران رویکرد سازنده خود را نشان دهد و به اجرای کامل تعهداتش در چارچوب برجام برگردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مکالمه تلفنی ماکرون و رییسی چه موضوعاتی مطرح شد؟

در مکالمه تلفنی ماکرون و رییسی چه موضوعاتی مطرح شد؟