مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 19:572022-01-30دانش

مرکز اشتغالزایی در دانشگاه یزد ایجاد می شود/احداث 4 خوابگاه جدید


رییس دانشگاه یزد از ایجاد مرکز اشتغالزایی در دانشگاه یزد خبر داد و گفت: این اقدام در راستای کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یزد انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عباس کلانتری ظهر یکشنبه در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه در حال حاضر 14 هزار و 750 دانشجو در دانشگاه یزد مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: کمتر از پنج درصد از این دانشجویان خارجی هستند که لازم است طی یک برنامه چهار ساله این تعداد به 15 درصد برسد.

وی عنوان کرد: دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان خارجی از نظر علمی حساسیت زیادی دارد به نحوی که اکنون تنها رتبه یک تا 300 کنکور افغانستان در دانشگاه یزد جذب می شوند.

کلانتری با تشریح وضعیت علمی دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه یزد بیان کرد: تلاش ما جذب دانشجویان نخبه سایر کشورهاست.

رییس دانشگاه یزد ادامه داد: در حال حاضر 47 کدرشته کارشناسی، 115 کدرشته کارشناسی ارشد و 55 رشته دکتری فعال است و 472 نفر نیز به عنوان عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند.

جذب یک عضو هیئت علمی به ازای هر 28 دانشجو در دانشگاه یزد کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر 28 دانشجو، یک عضو هیئت علمی مشغول فعالیت است، عنوان کرد: تلاش داریم با جذب اعضای هیئت علمی جدید، این سرانه را به یک عضو هیئت علمی به ازای هر 25 نفر برسانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز اشتغالزایی در دانشگاه یزد ایجاد می شود/احداث 4 خوابگاه جدید

مرکز اشتغالزایی در دانشگاه یزد ایجاد می شود/احداث 4 خوابگاه جدید