مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 00:072022-01-30سياسي

تحلیل گر مسائل سیاسی مطرح کرد: نفی مظاهر غرب؛ دستاورد شاخص انقلاب


تحلیل گر مسائل سیاسی نفی مظاهر غرب را دستاورد شاخص فرهنگی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: نظام اسلامی ایران بر محور نفی سلطه جویی استوار است.

- تحلیل گر مسائل سیاسی مطرح کرد: نفی مظاهر غرب؛ دستاورد شاخص انقلاب ایسنا/لرستان تحلیل گر مسائل سیاسی نفی مظاهر غرب را دستاورد شاخص فرهنگی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: نظام اسلامی ایران بر محور نفی سلطه جویی استوار است.

حجت اله دادگر در گفت وگو با ایسنا با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر یکی از ابعاد معرفی انقلاب اسلامی ایران را بُعد ارزشی و مشروعیت آن دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای ماهیت اجتماعی است و مشارکت مردم در آن برجسته است.

وی با اشاره به اینکه نظریه‎پردازان برای انقلاب گونه های مختلفی بیان می کنند، اضافه کرد: انقلاب ها به دو دسته سیاسی یا اجتماعی تقسیم می شوند، به طوری که در انقلاب سیاسی بدون آنکه تغییری در ساختار اجتماع ایجاد شود، تغییر در ساختار سیاسی ایجاد می شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه در انقلاب اجتماعی، تغییرات بنیادین در ساختار سیاسی و اجتماعی ایجاد می شود، اضافه کرد: در انقلاب اجتماعی نقش و اهمیت عموم مردم مطرح است، که نمونه بارز آن انقلاب اسلامی ایران است که به عنوان یک انقلاب اجتماعی و فرهنگی در آن بحث ایدئولوژی مطرح می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل گر مسائل سیاسی مطرح کرد: نفی مظاهر غرب؛ دستاورد شاخص انقلاب

تحلیل گر مسائل سیاسی مطرح کرد: نفی مظاهر غرب؛ دستاورد شاخص انقلاب