مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 00:172022-01-30سياسي

طاووسی: انقلاب اسلامی شبیه قیام زیدی ها نیست/ نظر ائمه(ع) درباره قیام های عصر خود


یکی از خطاهای راهبردی این بود که ریشه های انقلاب اسلامی در قیام زید و یحیی پیگیری شد.

این کار یک اشتباه بزرگ بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری فارس، نسبت انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (رحمه الله علیه) با فعالیت های سیاسی ائمه و موضع گیری حضرات معصوم در برابر برخی جریانات سیاسی و مبارزاتی آن زمان، در چند دهه اخیر کانون بحث و گفت و گو های بسیاری شده است.

اینکه انقلاب ایران و آن اندیشه سیاسی که سر آخر نتیجه اش واقعه تاریخی سال 57 شد، چه رابطه و نسبتی با قیام های اواخر عصر بنی امیه و بنی العباس دارد، سؤال محوری و مهمی است که پاسخ به آن در فهم و درک صحیحی از انقلاب به ما یاری خواهد رساند.

با سعید طاووسی، استاد مطالعات تاریخ تشیع و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی دراین باره سخن گفتیم که می توانید بخشی از گفت و شنود ما را بخوانید.

کنش های سیاسی اهل بیت؛ از کادرسازی تا نهاد وکالت عده زیادی معتقدند ائمه ابن الحسین به بعد، در برابر حاکمیت های جور آن زمان، منفعل و اهل قعود بودند.

آیا این تحلیل در رابطه با سیره عملی و حتی اندیشه نظری اهل البیت (علیهم السلام) صحیح است؟ برای ورود به این بحث و کنکاش در مورد سیره اهل بیت، باید قبل از هرچیز این پیش فرض را اصلاح کنیم که رفتار سیاسی و تقابل با حاکمیت که در بحث حاضر حاکمیت جور خلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاووسی: انقلاب اسلامی شبیه قیام زیدی ها نیست/ نظر ائمه(ع) درباره قیام های عصر خود

طاووسی: انقلاب اسلامی شبیه قیام زیدی ها نیست/ نظر ائمه(ع) درباره قیام های عصر خود