مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 07:572022-01-31اقتصادي

تنها 7 درصد سد اکباتان پر است


سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان گفت: حجم فعلی سد اکباتان دو میلیون و 240 هزار مترمکعب بوده که با این میزان حجم تنها هفت درصد حجم این سد پر است.

- محمد ضروری در گفت وگو با ایسنا ورودی سد اکباتان را در حال حاضر 460 لیتر در ثانیه و خروجی این سد برای شرب شهر همدان را 620 لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: امیدواریم بارش پیش فصل رو وضعیت ذخیره سد را بهبود دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون حجم پوشش برف نیز در ارتفاعات نسبت به سال آبی گذشته کاهش شدیدی را نشان می دهد، افزود: در حال حاضر حجم ذخیره فعلی سد آبشینه نیز با 330هزار متر مکعب و تنها هفت درصد حجم آن پر است.

ضروری با اشاره به حجم ذخیره فعلی دیگر مخازن سدهای استان خاطر نشان کرد: هم اکنون 23 درصد سد شیرین سو با حجم یک میلیون متر مکعب، 81 درصد سد کلان با حجم 36میلیون و 700هزار متر مکعب و 29 درصد سد سرابی با حجم دو میلیون 640 هزار متر مکعب پُر هستند.

وی همچنین متوسط بارندگی استان بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه های مبنا را از ابتدای مهر سال جاری، تاکنون 120 میلیمتر دانست و افزود :میزان بارندگی سال جاری نسبت به میانگین بارندگی سال گذشته در مدت زمان مشابه 23 درصد کاهش را نشان می دهد.

ضروری افزود: متوسط بارندگی سال آبی گذشته در مدت زمان مشابه 156 میلیمتر و نیز بلند مدت 159 میلیمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 7 درصد سد اکباتان پر است

تنها 7 درصد سد اکباتان پر است