مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 08:072022-01-31سياسي

دولت سیزدهم باید به فضای شرکت های دولتی سامان دهد


عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه دولت باید سروسامان جدیدی به شرکت های دولتی بدهد، گفت: شرکت های آب و برق منطقه ای ضررده هستند، چون ما قیمت آب و برق را به آنها تکلیف کرده ایم.

- محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه خیلی از شرکت های دولتی اصلا نباید شرکت باشند بلکه باید سازمان باشند و اشتباهی شرکت شده اند اظهار داشت: شرکت های آب منطقه ای بخشی از شرکت های ضررده هستند این در حالی است که هم اکنون 31 شرکت آب منطقه ای در کشور داریم و تمامی شرکت های برق منطقه ای هم ضررده هستند، زیرا ما قیمت آب و برق را به آنها تکلیف کرده ایم.

وی افزود: وقتی می گوییم یک شرکت ضررده است به معنای آن نیست که دلیل این ضرر ناکارآمدی مدیر است، این در حالی است که برخی شرکت ها سودده هستند ولی به دلیل عدم کارآمدی در مدیریت سود آنها منطقی نیست و اگر آن شرکت را به بخش خصوصی بدهیم، 5 برابر آن سود به دست می آید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: دولت سیزدهم باید تلاش کند که سروسامان جدیدی به فضای شرکت های دولتی بدهد.

این در حالی است که سال گذشته برای خروج شرکت های دولتی از شمول قانون تجارت و اصلاح قانون آن در مجلس تلاش کردیم، اما دولت وقت وعده داد که لایحه اصلاح قانون شرکت های د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت سیزدهم باید به فضای شرکت های دولتی سامان دهد

دولت سیزدهم باید به فضای شرکت های دولتی سامان دهد