مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 11:472022-01-31اقتصادي

التهاب بازارهای کالا تحت تاثیر اقدامات یک تولیدکننده بزرگ


سیاستگذاران اندونزی در نخستین ماه امسال با محدودیتهایی که روی بعضی از بزرگترین کالاهای صادراتی اعلام کردند، باعث التهاب بازارهای جهانی شدند و احتمالا اقدامات بیشتری از این دست در پیش است.

- سیاستگذاران اندونزی در نخستین ماه امسال با محدودیتهایی که روی بعضی از بزرگترین کالاهای صادراتی اعلام کردند، باعث التهاب بازارهای جهانی شدند و احتمالا اقدامات بیشتری از این دست در پیش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کشور جنوب شرقی آسیا صادرات زغال سنگ برای ژانویه را ممنوع کرد و محدودیتهایی را برای صادرات روغن پالم اعلام کرد و همچنین احتمال مالیات بر صادرات نیکل کم عیار را مطرح کرد که همگی در نخستین هفته های سال 2022 اعلام شدند.

اگرچه مقامات اندونزی محدود شدن ذخایر داخلی زغال سنگ و قیمتهای داخلی بالای روغن پالم را عامل تصمیمات اخیرشان اعلام کردند اما اندونزی پیش از این هم نشان داده است که آماده است برای کمک به توسعه بخشهای فرآوری و پالایش داخلی، صادرات مواد خام را مختل کند.

این مانور از سال 2014 تاثیرات شدیدی در بازارهای نیکل و فولاد ضد زنگ داشت و اندونزی را که سرمایه گذاریهای خارجی به خصوص از سوی شرکتهای چینی در پنج سال گذشته جذب کرده، از یک تامین کننده جزیی به یک تولیدکننده جهانی پرنفوذ هر دو کالا تا سال 2020 تبدیل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

التهاب بازارهای کالا تحت تاثیر اقدامات یک تولیدکننده بزرگ

التهاب بازارهای کالا تحت تاثیر اقدامات یک تولیدکننده بزرگ