مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 12:422022-01-31پزشكي

شتاب گرفتن سرعت پیری در همدان/ مهاجرت پزشکان نیازمند سیاست گذاری است


رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از کاهش موالید در استان همدان اظهار نگرانی و گفت: میزان موالید در سال 99 به 22 هزار تولد کاهش یافته و استان همدان نسبت به نرخ کشوری با سرعت بیشتری به سوی پیری پیش می رود و در هیاهوی کرونا توجه به این موضوع گم شده است.

- ایسنا/همدان رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از کاهش موالید در استان همدان اظهار نگرانی و گفت: میزان موالید در سال 99 به 22 هزار تولد کاهش یافته و استان همدان نسبت به نرخ کشوری با سرعت بیشتری به سوی پیری پیش می رود و در هیاهوی کرونا توجه به این موضوع گم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ دکترمحمد مهدی مجذوبی صبح روز 11 بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هیایوی کرونا به بحث جمعیت توجه نمی شود در حالیکه این عدم توجه به این موضوع در آینده آسیب جدی به حوزه سلامت، پویایی و نشاط جمعیت وارد می کند.

وی به نرخ جایگزینی جمعیت اشاره کرد و گفت: نرخ جایگزینی جمعیت 1.

2 دهم بوده و این رقم در استان همدان 1.

69 صدم است که این رقم نشان دهنده افزایش سرعت پیری جمعیت در همدان نسبت به میانگین کشوری است و با ادامه این روند پویایی و سلامت جامعه تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی افزود: ایران ششمین کشوری است که به سوی سالمندی پیش می رود به گونه ای که تعداد موالید بیش از 31 هزار نفر تولد در سال 95 نیز به 2 هزار تولد در سال 99 کاهش یاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شتاب گرفتن سرعت پیری در همدان/ مهاجرت پزشکان نیازمند سیاست گذاری است

شتاب گرفتن سرعت پیری در همدان/ مهاجرت پزشکان نیازمند سیاست گذاری است