مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 12:472022-01-31سياسي

دمیدن روح غیرت به جامعه اسلامی از برکات مکتب عاشوراست


یکی از برکات مکتب عاشورا دمیدن روح غیرت به جامعه اسلامی است تا به آزادی خواهان نشان دهد با وجود کمبود نیرو و امکانات و با ایستادگی می توان پیروز شد.

- به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی در هشتمین همایش نهضت عاشورا از دیدگاه اهل سنت اظهار داشت: امام حسین (ع) در دامان بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س) پرورش یافت بانویی که نمونه بارز یک انسان کامل بود و دو امام شهید و حضرت زینب (س) و ام کلثوم (س) را تربیت کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: حرکت امام حسین (ع) و نهضت عاشورا دارای مبانی، اهداف، عملکرد، درس ها و عبرت هایی است و هم چنین برخوردار از آثار و برکات فراوانی است و از این نهضت می توان به عنوان یک مکتب یاد کرد که باید مورد بازشناسی درست قرار بگیرد.

آیت الله محامی بیان کرد: حرکت امام حسین (ع) دارای مبانی از جمله عبودیت خداوند متعال؛ انجام وظیفه الهی؛ آزادگی و ظلم ناپذیری؛ غیرت دینی و احساس مسئولیت اجتماعی است.

این استاد تفسیر قرآن کریم حرکت امام حسین (ع) را دارای اهدافی از جمله امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امام حسین (ع) بیان داشت که می خواهم به سیره پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) عمل کرده و هدف، اصلاح امت اسلام، مبارزه با ظلم و فساد و انحراف در جامعه است که اگر امت اسلام به چنین چی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمیدن روح غیرت به جامعه اسلامی از برکات مکتب عاشوراست

دمیدن روح غیرت به جامعه اسلامی از برکات مکتب عاشوراست