مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 12:522022-01-31اجتماعي

از شایعه تا واقعیت کشتار قوها/ آغاز مهاجرت پرندگان


رییس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد درباره کاهش تعداد قوهای مهاجر در تالاب سرخرود و احتمال شکار این پرندگان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی برگشت قوها آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، امسال ورود و مهاجرت قوها پرحاشیه بود، به طوری که روزهای نخست حضور قوها و همچنین این روزها که فصل مهاجرت قوها را پیش رو داریم ادعای کشتار قوها مطرح شد.

علی محمد دعاگو رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد در این زمینه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مساعد شدن شرایط آب و هوا این روزها مهاجرت قوها شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه 10 روزی است که برگشت قوها آغاز شده است،گفت: در مجموع امسال 2هزار و 500 قو وارد تالاب سرخرود شدند که برگشت آنان آغاز شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد با اعلام اینکه آخرین گروه از قوها اواخر بهمن ماه از تالاب خارج می شوند، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 500 تا 600 بال قو در تالاب حضور دارند.

این مسؤول اظهار کرد: درست است امسال دو بار ادعای کشتار قوها مطرح شد ولی  این هجمه ها باعث شد افکار و اذهان به این سمت متمرکز شد اما محیط بانان با حضور در منطقه رعایت مسائل را می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از شایعه تا واقعیت کشتار قوها/ آغاز مهاجرت پرندگان

از شایعه تا واقعیت کشتار قوها/ آغاز مهاجرت پرندگان