مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 14:372022-01-31اقتصادي

روند کاهش بیکاری شروع شد/ ایجاد 122 هزار شغل خالص در پاییز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ایران در زمره کشور های جوان است و هر ساله با حجم عظیمی از فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان ورودی های بالقوه جدید به بازار کار مواجه است، - بررسی آمار ها حکایت از ایجاد 122 هزار شغل خالص در پاییز امسال دارد و این گویای برنامه ریزی دولت برای تحقق کاهش بیکاری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ایران در زمره کشور های جوان است و هر ساله با حجم عظیمی از فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان ورودی های بالقوه جدید به بازار کار مواجه است، بنابراین ایجاد فرصت های اشتغال جدید، صیانت از اشتغال موجود و حل مسائل و مشکلات حوزه بازار کار از دغدغه های مهم دولت ها است.

در 2 سال اخیر جمعیت زیادی به دلیل محدودیت اعمال شده کرونایی بر فعالیت های اقتصادی به طور موقت از بازار کار خارج شده بودند در صف انتظار برای بازگشت به این بازار در ادامه سال جاری و آتی هستند بنابراین باید از قبل زمینه فعالیت آن ها را فراهم کرد.

بازار کار در سال 1399 به دلیل شیوع بیماری کرونا، شرایط ویژه ای داشت و به طور مستقیم از آن تأثیر پذیرفت.

در این سال حدود 1.

5 میلیون نفر از جمعیت فعال کاسته، حدود 2 میلیون نفر به جمعیت غیرفعال افزوده شده و حدود 1 میلیون نفر از جمعیت شاغل کشور تحلیل رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند کاهش بیکاری شروع شد/ ایجاد 122 هزار شغل خالص در پاییز

روند کاهش بیکاری شروع شد/ ایجاد 122 هزار شغل خالص در پاییز