مسئله محوری و تفکر محور دو رکن مهم تحول در علوم انسانیقائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی و رییس مرکز همکاری به ارکان تحول در علوم انسانی اشاره کرد و گفت: مسئله محوری در پژوهش و تفکرمحوری در آموزش، - دو رکن مهم در تحول علوم انسانی است. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدجواد هراتی در نشست علمی دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع آموزه های قرآنی و تحول علوم انسانی با اشاره به اهمیت مسئله محوری در پژوهش افزود: مسئله محوری، دغدغه مندی ایجاد می کند و این موضوع انسانیت دردمند تولید می کند که به دنبال درد و مشکلات جامعه خود می رود و فردی که درد و مشکل جامعه خود را پیدا می کند، به دنبال درمان درد و به تعبیری حل مسائل و پاسخ به سولات است و در آن موفق می شود و با این رویکرد علوم متحول می شود و مسیری دیگری را طی خواهد کرد. قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی تأکید کرد: مسئله محوری در چند سطح قابل پیگیری است که مهم ترین آن، سطح دانشجویی است و باید دانشجویان را به سوی مسئله محوری هدایت کرد و اگر دانشجو را مسئله محور شود، استاد نیز مسئله محور می شود و در مرحله بعد پژوهشکده و پژوهشگاه و دانشگاه مسئله محور باید داشته باشیم. رییس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش علوم قرآنی و علوم انسانی کشور با اشاره به روایت مَنْ أَکْثَرَ اَلْفِکْرَ فِیمَا تَعَلَّمَ أَتْقَنَ عِلْمَهُ وَ تَفَهَّمَ مَا لَمْ یَکُ برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |