مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 17:472022-01-31سياسي

نشاط روحی باعث دوام و توفیق در عبادات است


نشاط روحی در عبادات موجب اتصال بندگان به خداوند و دوام توفیقات انسان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه تحقیقاتی پویندگان انوار توحید، نهمین جلسه درس اخلاق حجت الاسلام والمسلمین محمدصالح کمیلی خراسانی شب گذشته با حضور شاگردان وی و علاقمندان آشنایی با معارف اسلامی، در مسجد سلماسی قم برگزار شد.

حجت الاسلام کمیلی خراسانی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) در فصل ششم کتاب شریف آداب الصلاه مبنی بر اینکه رعایت کردن آداب قلبی نماز و سایر عبادات باعث گشوده شدن ابواب و اسرار نماز می شود، تصریح کرد: سالکین راه خدا باید جدیت کنند که عباداتشان از روی نشاط، انبساط خاطر و بهجت قلب باشد و از کسالت در وقت عبادات پرهیز کنند.

این استاد اخلاق حوزه اظهار داشت: در نماز بحث اتصال قلبی به خداست و نماز باید با حال خوش و روحانی ادا شود زیرا خداوند به دل بندگان خود توجه دارد و ناظر این مطلب است که چقدر بندگان او را در دل خود یاد می کنند.

وی افزود: ظاهر اعمال انسان حکایت از باطن او می کند، برخی از افراد می خواهند خود را اصلاح کنند ولی فقط اهل تظاهر هستند ولی امام (ره) در این کتاب شریف موضوع بحث را می برند روی سالکینی که شب و روز و هم و غم خود را تکامل روحی و قلبی خود قرار داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشاط روحی باعث دوام و توفیق در عبادات است

نشاط روحی باعث دوام و توفیق در عبادات است