مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 03:122022-01-31بين الملل

سناتور مورفی: امیدواریم به کمک قطر بتوان به برجام بازگشت


کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی دوشنبه شب و بدون اشاره به خروج یک جانبه کشورش از توافق برجام گفت: امیدوارم که به کمک قطر بتوانیم همه طرف ها را به توافق هسته ای برگردانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مورفی در گفتگو با بخش عربی شبکه الجزیره قطر و بدون اشاره به شکست آمریکا در فشار حداکثری گفت: بسیار قدردان نقش قطر در رایزنی با ایران هستیم.

وی در عین حال بدون جزییات بیشتر اظهار کرد: امیدواریم که یک گفت وگوی امنیتی منطقه ای برگزار شود و دولت دوحه آماده است، چرا که یک بازیگر مهم در این خصوص است.

ترامپ در 18 اردیبهشت 1397 به طور یکجانبه از توافق هسته ای ایران که مورد تایید قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد بود، خارج شد.

او تمام تحریم هایی را که به موجب برجام لغو یا تعلیق شده بود، بازگرداند و سخت ترین تروریسم اقتصادی را بر مردم ایران به کار گرفت تا آن ها به زانو در آورد که در این امر راه به جایی نبرد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم ها از 6 دی ماه 1400 آغاز شد و پس از نزدیک به 30 روز رایزنی های فشرده دیپلماتیک وارد یک دوره تنفس کوتاه تصمیم گیری سیاسی شده است که بعد از چند روز ادامه خواهد یافت.

اکنون گفتگو ها وارد مرحله ای شده است که آمریکا باید درخصوص پذیرش خواسته های برحق ایران تصمیم گیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناتور مورفی: امیدواریم به کمک قطر بتوان به برجام بازگشت

سناتور مورفی: امیدواریم به کمک قطر بتوان به برجام بازگشت