مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 10:022022-02-01اقتصادي

مشکل آب سد سردشت حل می شود/احداث تصفیه خانه در نلاس و ربط


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به مشکل آلودگی آب پشت سد سردشت گفت: منشأ اصلی آلودگی فاضلاب و شیرابه پسماند شهرهای ربط، - با بیان اینکه شهرستان سردشت دارای تصفیه خانه فاضلاب بوده و فاضلاب این شهرستان از طریق خصوط انتقال به تصفه خانه منتقل می شود، افزود: شهرهای نلاس و ربط سردشت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نبودند به این دلیل فاضلاب این شهرها به سد سردشت تخلیه می شد.

وی ادامه داد: برای حل مشکل تصفیه خانه این شهرها آذرماه نشستی در وزارت نیرو برگزار شد و احداث دو تصفیه خانه در شهرهای نلاس و ربط سردشت به تصویب رسیده و برای تأمین اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

خوش سیرت اعتبار مورد نیاز برای احداث این تصفیه خانه ها را برای شهر نلاس 60 میلیارد تومان و برای ربط 150 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز عملیات اجرایی این تصفیه خانه ها بزودی آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر 40 درصد فاضلاب شهری سردشت مستقیم وارد دریاچه سد این شهر می شود، گفت: تصفیه خانه فاضلاب سردشت تا به امروز 60 درصد شهر را تحت پوشش قرار داده ولی متأسفانه باقیمانده فاضلاب شهری به دلیل شیب معکوس در برخی مناطق مستقیماً وارد دریاچه سد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل آب سد سردشت حل می شود/احداث تصفیه خانه در نلاس و ربط

مشکل آب سد سردشت حل می شود/احداث تصفیه خانه در نلاس و ربط