مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 10:172022-02-01اقتصادي

قطر جایگزین روسیه در بازار گاز اروپا می شود


به نظر می رسد با ادامه تنش ها بین اروپا و روسیه به دلیل حمله احتمالی به اوکراین؛ قطر جایگزین روس ها در بازار گاز اروپا شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، ایالات متحده، بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی جهان، از قطر و سایر تولیدکنندگان بزرگ انرژی خواسته است تا در صورت حمله روسیه به اوکراین و تحریم های آمریکا علیه روسیه، گاز خود را به اروپا روانه کنند.

روسیه که حدود یک سوم گاز اروپا را تأمین می کند، حدود 120 هزار نیرو خود را در نزدیکی همسایه خود جمع کرده است اما طرح حمله به اوکراین را رد می کند.

هرگونه قطع عرضه به دلیل این حمله، بحران انرژی موجود ناشی از کمبود جهانی نفت و گاز را بدتر می کند.

وضعیت فعلی اروپا چگونه است؟ تأمین گاز طبیعی اروپا از روسیه بیشتر از طریق خطوط لوله انجام می شود و از اکتبر سال گذشته بسیار کمتر از سطح فصلی بوده است.

جریان گاز در سال 2021 از طریق سه خط لوله اصلی روسیه به اروپا بالغ بر 37409 گیگاوات ساعت در روز (گیگاوات ساعت در روز) بود.

بر اساس آمارها با وجود اینکه دیگر منابع انرژی در ماه های اخیر به حداکثر مصرف خود رسیده اند، ذخایر انرژی اروپا حدود 19 میلیارد متر مکعب (BCM) کمتر از میانگین فصلی پنج سال اخیر خود است.

پلاتس آنالیتیکس انتظار دارد که حتی اگر تنش ها روسیه ادامه یابد، سهام اروپا در پایان زمستان به پایین ترین حد خود نزدیک می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطر جایگزین روسیه در بازار گاز اروپا می شود

قطر جایگزین روسیه در بازار گاز اروپا می شود