مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 13:072022-02-01اقتصادي

توان افزایش 50 درصدی حقوق کارگران وجود دارد، اما...


یک مقام مسئول کارگری با این اعتقاد که کارفرمایان توان افزایش 50 درصدی حقوق و دستمزد کارگران را دارند، می گوید: بسیاری از تولید کنندگان در دو سال کرونا تا توانستند با تغییر قیمت اجناس خود سود کردند و محصولاتشان را به نرخ دلار فروختند ولی آیا از این سود .

- یک مقام مسئول کارگری با این اعتقاد که کارفرمایان توان افزایش 50 درصدی حقوق و دستمزد کارگران را دارند، می گوید: بسیاری از تولید کنندگان در دو سال کرونا تا توانستند با تغییر قیمت اجناس خود سود کردند و محصولاتشان را به نرخ دلار فروختند ولی آیا از این سود تولید چیزی عاید کارگران شده است؟ علی اصلانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به رویکرد کشورها در تعیین حداقل دستمزد و حمایت دولتها از کارفرما و کارگر اظهار کرد: دستمزد یک مقوله علمی است و با فشار و بخشنامه نمی شود آن را اجرا کرد لذا اگر می خواهیم مشکل تعیین دستمزد را در کشور حل کنیم باید بر مبنای شاخصه ها پیش برویم و از کشورها و روشهای آنها الگوبرداری کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کارفرمایان در برخی کشورها نظیر ترکیه که با تورم مشابه ایران روبه رو هستند با افزایش 50 درصد دستمزدها موافقت می کنند؟ این طور پاسخ داد:اگر وضعیت تولید ترکیه را بررسی کنیم شاید 15 سال قبل تولید قابل توجهی نداشت ولی امروز به جایی رسیده است که 24 ساعته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توان افزایش 50 درصدی حقوق کارگران وجود دارد، اما...

توان افزایش 50 درصدی حقوق کارگران وجود دارد، اما...