مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 14:122022-02-01اقتصادي

رتبه اول ازدواج ازآن خراسان شمالی


مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در رتبه اول ازدواج و رتبه 16 طلاق قرار دارد همینطور خراسان شمالی در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی زنان در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری فارس از بجنورد، صبح امروز، ملیحه یغمایی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی، در نشست صمیمی استاندار با بانوان فرهیخته استان، اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری جمعیت 49 درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند و 13 درصد خانوارهای استان زن سرپرست هستند که در رتبه نهم کشوری قرار داریم.

وی گفت: خراسان شمالی در رتبه اول ازدواج و رتبه 16 طلاق قرار دارد همینطور خراسان شمالی در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی زنان در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی، افزود: 56 درصد ورودی دانشگاه های استان را دختران تشکیل می دهند و در حال حاضر در استان 6 پارک ویژه بانوان در حال بهره برداری است و 2 پارک در حال ساخت و 2 پارک دیگر در حال برنامه ریزی برای ساخت است.

وی تصریح کرد: بخش زنان در تمامی بیمارستان های استان دایر است و 12 درصد مدیران و 36 درصد شاغلین استان را زنان تشکیل می دهند.

یغمایی افزود: حضور زنان استان خراسان شمالی در سال های اخیر در عرصه های مشارکت سیاسی و مدنی افزایش یافته است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه اول ازدواج ازآن خراسان شمالی

رتبه اول ازدواج ازآن خراسان شمالی