مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 15:022022-02-01اجتماعي

کاوش تل گنجگون پوچ از آب درآمد!


«تل گنجگون» به دنبال مناقشه های محلی ها کاوش اضطراری شد، اما با وجود مطالعات مغناطیس سنجی در 13 گمانه، هیچ گونه لایه باستانی و داده فرهنگی بر سطح این محوطه شناسایی نشد.

- تل گنجگون به دنبال مناقشه های محلی ها کاوش اضطراری شد، اما با وجود مطالعات مغناطیس سنجی در 13 گمانه، هیچ گونه لایه باستانی و داده فرهنگی بر سطح این محوطه شناسایی نشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، احسان برهانی زاده سرپرست هیأت کاوش اضطراری تل گنجگون در شهرستان بویراحمد، با اشاره به موقعیت جغرافیایی تل گنجگون که در فاصله 320 متری جانب جنوب غربی روستای گنجگون سفلی، در میانه دره میانکوهی موسوم به تنگ سرخ و در حاشیه رودخانه واقع شده است، تخریب و خاکبرداری تقریباً 8 متری از رأس تل گنجگون توسط مالک و کشف خمره ای با سکه های ساسانی در سال 1384 را یادآور شد و افزود: آن اتفاق، حساسیت اهالی منطقه تنگ سرخ و روستاهای اطراف را بیشتر کرد که در نتیجه، مطالباتِ عمومی به منظور تعیین تکلیف این اثر باستانی شکل گرفت.

سرپرست هیأت باستان شناسی تل گنجگون گفت: مناقشه های روستایی درباره وضعیت فعلی این محوطه ضروری می کرد هرچه سریع تر برای کاوش اضطراری به منظور مشخص کردن وضعیت تپه از نظر آثار و بقایای باستان شناختی و در نهایت ارائه ضوابطی برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوش تل گنجگون پوچ از آب درآمد!

کاوش تل گنجگون پوچ از آب درآمد!