مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 15:022022-02-01پزشكي

پلاستیک ها می توانند عامل چاقی باشند


این پژوهش ها نشان می دهند که میکروپلاستیک ها چگونه می توانند شکل سلول های ریه را تغییر دهند و به سد خونی مغز موش ها نفوذ کنند.

- بررسی جدید پژوهشگران نروژی نشان می دهد که مواد شیمیایی به کار رفته در برخی از پلاستیک ها می توانند از عوامل اضافه وزن و چاقی باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، چاقی در سرتاسر جهان رو به افزایش گذاشته و از سال 1975 تقریبا سه برابر شده است.

در حالی که سهم مواد خوراکی مانند شکر در ابتلا به چاقی به خوبی ثابت شده اما این یک روند پیچیده است که انواع گوناگونی از عوامل مربوط به سبک زندگی را در بر می گیرد.

دانشمندان دانشگاه علم و فناوری نروژ (NTNU)، این احتمال را بررسی کرده اند که مواد شیمیایی موجود در پلاستیک می توانند با ورود به بدن انسان و مداخله در متابولیسم بدن، در ابتلا به چاقی نقش داشته باشند.

پژوهش های نگران کننده ای که در سال های اخیر انجام شده اند، راه هایی را نشان داده اند که پلاستیک ها به واسطه آنها می توانند به زنجیره غذایی وارد شوند و راه خود را به بدن انسان باز کنند.

این راه ها شامل حشرات و ماهی هایی است که به طور ناخواسته از زباله های پلاستیکی تغذیه می کنند و آن را به شکارچیان دریایی انتقال می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاستیک ها می توانند عامل چاقی باشند

پلاستیک ها می توانند عامل چاقی باشند