مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 15:172022-02-01اجتماعي

نجات 4 کوهنورد گرفتار برف و کولاک در نهاوند


 علی کیانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: چهار کوهنورد که در ارتفاعات دربند گیان گرفتار برف و کولاک و هوای نامساعد شدید شده بودند طی عملیات جستجو توسط امدادگران جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

وی افزود: این عملیات سخت و طاقت فرسا در تاریکی شب گذشته انجام شد که برای اجرای آن مجوز انجام عملیات امدادی توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان (EOC ) صادر شد.

  رییس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند افزود: بلافاصله هماهنگی های لازم با مدیریت بحران و کسب تکلیف از معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان انجام شد و یک تیم چهار نفره از نجاتگران و کوهنوردان سریعا  تجهیز و در شرایط برف و کولاک به منطقه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی تیم اعزامی پس از عبور از مناطق صعب العبور و طی یک عملیات نفسگیر سه ساعته توانستند در ارتفاع 2700 متری، به کوهنوردان گمشده دسترسی یابند و با هدایت و راهنمایی تخصصی، در ساعت 21 افراد مورد نظر را به دامنه کوه منتقل و با استفاده از خودروهای امدادی و کمک دار  به داخل شهر انتقال دهند.

کیانی از مردم خواست قبل از صعود به ارتفاعات از شرایط آب و هوایی و مسیر مورد نظر کسب اطلاع کرده و ضمن همراه داشتن تجهیزات کامل و وسایل ارتباطی، خانواده خود را از مسیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات 4 کوهنورد گرفتار برف و کولاک در نهاوند

نجات 4 کوهنورد گرفتار برف و کولاک در نهاوند