مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 18:022022-02-01سياسي

ماجرای وعده آب و برق رایگان پس از پیروزی انقلاب چه بود؟


8 اسفند 1357 عباس امیرانتظام اعلام کرد: لوایحی به شورای انقلاب ارسال شده که بخشودگی بهای آب و برق یکی از آنهاست که امیدوارم روز پنج شنبه عین تصویب نامه را با سایر لوایح تصویب شده اعلام کنم.

- ، 8 اسفند 1357 یعنی کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی عباس امیرانتظام معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت موقت که بعدها به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت و پس از محاکمه به حبس ابد محکوم شد اعلام کرد: لوایح بسیاری در مورد رفع مشکل مردم بخصوص طبقه کم درآمد از تصویب هیئت وزیران گذشته است و برای تصویب به شورای عالی انقلاب ارسال شده است، یکی از این لوایح مربوط به بخشودگی بهای آب و برق است که امیدوارم روز پنج شنبه عین تصویب نامه را با سایر لوایح تصویب شده اعلام کنم.

این خبر و به نقل از سخنگوی دولت در صفحه اول روزنامه کیهان مورخه 8 اسفند 1357 به این صورت منتشر شد که: برای کم درآمدها؛ آب و برق مجانی می شود نگاه به متن خبر نشان می دهد که اولاً رایگان شدن آب و برق برای کم درآمدها و آن هم به صورت لایحه ای مطرح بود که در آن برهه تقدیم شورای انقلاب شده بود تا بررسی و در صورت امکان اجرایی شود.

با توجه به آنچه ذکر شد مشخص می شود که این وعده نه از سوی امام خمینی (ره) رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی که از سوی سخنگوی دولت موقت مطرح شده بود، امام خمینی (ره) ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای وعده آب و برق رایگان پس از پیروزی انقلاب چه بود؟

ماجرای وعده آب و برق رایگان پس از پیروزی انقلاب چه بود؟