مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 20:272022-02-01بين الملل

بازگشت نگران کننده داعش


گزارش ها حاکی از آن است که بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی نگران قدرت گرفتن دوباره داعش در سوریه و کشورهای دیگر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری آناتولی در تحلیلی نوشت: وقایع اخیر الحسکه در شمال شرق سوریه بار دیگر نگاه ها را به تهدیدات داعش جلب کرد، گروهکی که در سال های گذشته بدون پوشش رسانه ای کافی و یا اهتمام نیروهای بین المللی مبارزه با تروریسم، با سرعت فزاینده به فعالیت خود ادامه داد.

گروهک داعش در پی از دست دادن آخرین پایگاه های خود در منطقه باغوز واقع در حومه شرقی دیرالزور در مرزهای سوریه و عراق در مارس 2019 و با توجه به تغییرات بوجود آمده از جمله از دست دادن بسیاری از رهبران و مبارزان، محدود شدن توانایی های مالی، از دست دادن تجهیزات سنگین و کاهش توانایی جذب عناصر جدید برای جبران خسارت های انسانی، استراتژی های جنگی خود را تغییر داد.

در این گزارش آمده است: گروهک داعش اکنون تلاش می کند که بیایان های شام واقع در غرب فرات در حومه دیرالزور را به عنوان مرکزی برای سازماندهی عناصر خود قرار دهد زیرا این مناطق به دلیل جنگ داخلی موجود در سوریه از کنترل امنیتی بالایی برخوردار نیستند.

بر اساس گزارش های سازمان ملل در فوریه 2021 ، حدود 10 هزار نفر از عناصر داعش در سوریه و عراق فعالیت دارند، علاوه بر این نیز تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت نگران کننده داعش

بازگشت نگران کننده داعش