مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 09:272022-02-02بين الملل

مجلس نمایندگان آمریکا امروز لایحه رقابت با چین را به رای می گذارد


قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا امروز (چهارشنبه) به لایحه ای با هدف افزایش رقابت این کشور با چین و حمایت از صنعت تراشه سازی ایالات متحده رای می دهند.

- قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا امروز (چهارشنبه) به لایحه ای با هدف افزایش رقابت این کشور با چین و حمایت از صنعت تراشه سازی ایالات متحده رای می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا در تلاش است تا کنگره را متقاعد کند تا این لایحه را که شامل 52 میلیارد دلار سوبسید برای تولید و تحقیقات نیمه هادی ها می شود، متقاعد کند، چرا که کمبود قطعات کلیدی مورد استفاده در خودروها و کامپیوترها، چالش های زنجیره تامین را تشدید کرده است.

اگر چنین رای گیری در مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل دموکرات ها با موفقیت همراه شود، سنا باید روز جمعه به لایحه رای دهد.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا گفته بود که این لایحه 2900 صفحه ای با عنوان قانون آمریکا رقابت می کند یک سرمایه گذاری بزرگ بر روی تراشه هاست و ظرفیت های تحقیقاتی و تولیدی را تقویت می کند و همچنین رقابت پذیری و رهبری آمریکا را نیز توسعه می بخشد.

سنای آمریکا سال گذشته میلادی قانون رقابت و نوع آوری این کشور را که شامل افزایش 52 میلیارد دلاری در تولید نیمه هادی ها و اعطای مجوز 190 میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس نمایندگان آمریکا امروز لایحه رقابت با چین را به رای می گذارد

مجلس نمایندگان آمریکا امروز لایحه رقابت با چین را به رای می گذارد